maandag 10 september 2012

Binjai

Room with a view

Na een lange vliegreis (meer dan 16 uur) twee tussen stops (in Dubai en Jakarta) ben ik aangekomen ik Binjai Noort Sumatra Indonesiƫ. Het is ere warm, maar minder bedauwd dan ik me had voorgesteld. De temperatuur is ca. 36 Celsius. In plaats van een hotel heeft men me ondergebracht in een guesthouse.
Living area
Mijn kamer is -gelukkig- voor zien van een airco en ik heb dan ook prettige kunne slapen vannacht. Van Dubai en Jakarta heb ik niet meer gezien dan de hal van het vliegveld.
Er stond een hele delegatie klaar om mij bij het vliegveld af te halen. Net als bij het weg brengen overigens. De locale vertegenwoordiger van de PUM wachtte ons op in een Hotel vlakbij het vliegveld. Na nog een snack bij de KFC ging het naar Binjai. Het eerste bezoek was de school en kon ik enkele lokamen bezien. De school bestaat uit een tweetal gebouwen. Het nieuwste geboouw is nog niet helemaal af en sommige computer lokalen moeten nog worden ingericht. Het doet me denken aan de hectiek die ook in Nederland heerst aan het begin van elk school jaar.

Vandaag heb ik gesproken over de manier waarop ik aankijk tegen afkijken. Een moeizaam gesprek omdat het Engels van mijn opdrachtgever nogal wat ruimte biedt voor verbetering. Ook het accent bevorderd ons gesprek niet. De oplossing die we nu gebruiken is dat ik na afloop van onze conversatie de kernpunten van mijn betoog op google translate in het Indonesisch laat vertalen en het de vertaling mail. Nu maar hopen dat er na de vertaling nog iets leesbaars en begrijpelijks overblijft.

Op 14 t/m 16 september wordt het nieuwe schooljaar geopend. Ik heb de eer om een openingsspeech te geven die iets over het mooie van het vak ICT'er moet overbrengen. Gelukkig voor iedereen is er een vertaler aanwezig. De twee overige dagen zijn gereserveerd voor buiten activiteiten in Sibalan. Ook daar wordt ik geacht aanwezig te zijn. Het tijdsverschil met Nederland is overigens 5 uur en geen 7 uur. Het is hier nu 16:30 en Nederland moet het 11:30 zijn

Binjai

After a two day journey from Amsterdam via Dubai and Jakarta I've arrived in Binjai North Sumatra in Indonesia. It's warm about 98.8F but less damp than I anticipated. Instead of a hotel I'm staing in a guest-house, and the room has a air-co. So I finely slept well. As well by my departure in Amsterdam in Binjai there was also quite a committee to welcome me. Even the local representative of PUM was there to greet me.

one of the first this to do was a quick lunch at KFC before we drove to Binjai en took a look at the school campus. The new school year starts at the end of this month. The asked me to say some words at the introduction weekend about the relevance of ICT professionals. After that I'll participate in some of the outdoor activities. To day we spook of my view in cheating at exams. We used Google translate to communicate due to the fact that my counterparts English has quite some room for improvement. 

2 opmerkingen:

biebkriebels zei

Leuk al zo snel wat van je te horen. Het verblijf ziet er riant uit, alleen het taalprobleem is een beetje gecompliceerd denk ik. Veel succes!

s.c zei

Mooi Alexander. Hoop dat de taalproblemen geen te groot beletsel gaan vormen. Ben benieuwd naar je volgende posting.