woensdag 19 september 2012

Binjai Day 10

ERROR

En toen deed hij het niet meer. Net nieuw en nu al een kapotte hardrive. Snik. en ik maar blij zijn dat ik een backup heb van alle documenten en veel van de foto's en video's. Zucht

ERROR

Just before I got to Binjai I bought an new laptop. And now I have an fatal hard-disk error. So no more laptop. Lucky I made a copy of all the files and most of the pictures and video.

 Het oude school gebouw is een voormalig woonhuis en wordt nu verbouwd. De explosies die af en toe te horen waren blijken afkomstig te zijn van een spijkerpistool, en niet van een vuurwapen zoals ik eerst dacht begrepen te hebben. Al moet ik toegeven dat een spijkerpistool ook een vuurwapen in brede zin is.

The old schoolbuilding is now under construction. And the explosions I heard earlier are from an nail gun.
 Op de bovenste etage moet het werk nog beginnen.
Mischien iets voor een onderwijsmuseum zo'n oude lessenaar

On the top-floor of the building the construnction has yet to start. This old piece of furniture would look nicely in an museum I think.
JL Vetran next to the schoolbuilding
Tanks to STMIK Kaputama and Mr. Devi Yendrianof I'm still able to use one of their laptops and continue my work. Like they say here  " Very Very van Persie" Therefor I'm able to continue with this blog among other thinks I need to use my computer for.

Update 20:00 hours

Zeer waarschijnlijk zit de aansluiting van de hardeschijf niet helemaal goed. Na wat heen en weer geschud in de auto zette ik hem weer aan. Een mens blijft soms tegen beter weten in met techniek bezich. Tot min stomme verbazing deed mijn leptop het nu wel zonder morren. Direcht de ontbrekende gegevens van e hardeschijf naar mijn externe schijf gekopieerd. Ik heb nu ook de foto's die ik de afgelopen twee dagen heb genomen weer terug. Zoals deze die na een taxi ritje van mij gemaakt werd.
Morgen maar eens proberen of ik (heel voorzichtig) kan na gaan of er iets mis is met de bevestiging van de hardeschijf.

Very probably the hard disk has an lose connection. After shaken during the drive home it booted if has never failed me. Now I could recover the missing photo's from the last 2 day's. Among them me standing in front of a local taxi. Tomorrow I may tray to discover if there is something lose inside the laptop (carefully that is).

3 opmerkingen:

s.c zei

Ziet er vrij heftig uit. Was dit de lightweight?

biebkriebels zei

Het verbouwen gaat daar wel rigoureus, de laptops worden ook meteen meegenomen?

Highpotech zei

Jammer genoeg was het mijn ultrabook met ssd. moet het HP notebook gelukkig heeft mijn taas wieltjes en hoeft die niet in het vliegtuig